One woman's choice Ludmila Patlanjoglu, preşedinta secţiei române a Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru, a avut mînă liberă să conducă Festivalul Naţional de Teatru "Ion Luca Caragiale", în care s-au implicat Ministerul Culturii şi Uniter-ul ca organizatori, Televiziunea Română în calitate de co-organizator, catedra de teatrologie a UNATC şi asociaţia criticilor AICT (secţia română), acestea din urmă ca parteneri. Organizaţiile guvernamentale şi cele ale societăţii civile au conlucrat în armonie, punînd, mînă de la mînă, primele, banii, ultimele, expertiza şi forţa de muncă. Ca şi în ediţiile din alţi ani, cînd regretata Cristina Dumitrescu sau rafinata Alice Georgescu au fost, la rîndul lor, selecţionere unice, gustul exersat şi sigur al profesionistei a tranşat cu precizie şi autoritate. Ca director artistic, Ludmila Patlanjoglu a conceput festivalul ca eveniment cultural complex, multidimensional, alături de spectacole fiind programate numeroase lansări de carte şi dezbateri între critici. Avînd în vedere şi materialul informativ bogat, bine conceput şi elegant tipărit, putem spune că s-a obţinut un impact în mai multe planuri: artistic, teoretic, mediatic şi, nu în ultimul rînd, monden. Oficialităţi de cel mai înalt rang (conducerea de partid şi de stat) au onorat deschiderea în haine de duminică şi au ascultat cu graţie alocuţiunea preşedintelui de onoare al festivalului, Ian Herbert, preşedinte al AICT, care a declarat, printre altele, că preferă să fie preşedinte de festival decît preşedinte de republică. În ciuda vremii ploioase şi a concurenţei filmelor rare, oferite de Institutul Francez, intelectualitatea bucureşteană, care a pierdut multe, dar, încă mai are timp la dispoziţie (the leisure class), a scos din garderobă ce avea mai bun şi a venit să vadă şi să fie văzută. Păcat că publicul a tratat fără respect unele dintre lansările de c