Blestemul asiguratului
De cele mai multe ori, singura perioada in care un cetatean este curtat asiduu de agentii firmelor de asigurari este cea de dinaintea incheierii unei polite de asigurare. Atunci, potentialul client este sunat de nenumarate ori la telefon, cu nesimtire chiar, sau este cautat la serviciu, actiuni ce seamana mai mult cu o adevarata hartuire. Fie ca este vorba de o asigurare de viata, de bunuri, sau pentru autoturism, agentul de asigurari stie ca este platit cu un comision din valoarea politei si insista, pentru ca este vorba de banii lui. Dupa ce clientul a semnat polita de asigurare, toate aceste presiuni inceteaza si urmeaza o perioada de liniste. Calmul dureaza pentru client doar pana cand are un accident de masina si, pentru a-si repara autoturismul, are nevoie de despagubiri. Din acest moment, in cele mai multe cazuri, jocul se inverseaza: cel care face presiuni, si tot pentru banii lui, este clientul firmei de asigurari. Dar acesta nu se poata razbuna pe agentul care l-a convins sa semneze polita de asigurare si care a fost platit din comision, ci este trimis in fata unor angajati cu carte de munca, plini de sine, specialisti in mecanica auto, care stiu totul foarte bine. In fata acestora, clientul nu este altceva decat o fiinta inferioara, care nu stie nici macar sa completeze un formular necesar marelui inspector de daune. Dar, a incasa un sfert din valoarea despagubirilor ce trebuie acordate unui sofer ghinionist demonstreaza ca unii dintre angajatii firmelor de asigurari se considera supraoameni. Implicarea firmei Interamerican in scandalul declansat ieri, cand un inspector de daune, angajat al acestei societati, a fost arestat sub acuzatia de mita, ar putea fi considerata drept momentul in care blestemele miilor de clienti, purtati pe drumuri de firmele de asigurari, incep sa isi faca efectul. Acest eveniment de presa