In replica, fostul director spune ca a dat banii ca sa evite tepe mai mari de-atit
Un diferend legat de salarizarea personalului insarcinat cu intretinerea, verificarea si repararea aparaturii medicale a adus in instanta Spitalul de Urgenta si reprezentantii Casei de Asigurari de Sanatate Dolj. Totul a inceput de la un ordin semnat de Hajdu Gabor, fostul ministru al sanatatii, prin care atelierele de intretinere si reparatii a aparaturii medicale, care functionau pina atunci in cadrul spitalelor, erau reorganizate ca unitati sanitare subordonate Directiilor de Sanatate Publica (DSP) din fiecare judet. Asa a inceput sa functioneze, din 2001, Centrul Judetean de Aparatura Medicala Dolj (CJAM), care a preluat, de la Spitalul de Urgenta, patrimoniul fostului atelier. Articolul 7 al ordinului prevedea ca tot personalul specializat in asemenea reparatii sa fie transferat in interes de serviciu la CJAM. Directorul de atunci al spitalului, Firmilian Calota, a obtinut insa acordul DSP Dolj pentru a pastra in spital citiva din cei peste 40 de tehnicieni.
Cei noua care au supravegheat restul
„Pentru a putea acoperi cazurile de urgenta am oprit noua oameni la spital, intr-un departament numit Personal Tehnic Medical. Si mai aveam nevoie de ei pentru ca ne puteau spune, in cunostinta de cauza, daca CJAM isi face treaba bine si nu umfla facturile. Casa de Asigurari de Sanatate a considerat insa ca exista o suprapunere de activitati, adica platim de doua ori acelasi serviciu, si a retinut salariile celor noua angajati: peste 678 de milioane de lei. Am contestat decizia Casei si acum asteptam o decizie definitiva a instantei“, a spus Firmilian Calota.
Totodata, CJAM a insistat pe linga Ministerul Sanatatii pentru a prelua si restul de angajati ai Spitalului de Urgenta. Demersurile au avut succes, angajatii departamentului de Personal Teh