Mitul lui Dracula nu prezinta suficiente elemente de atractie pentru constructia unui parc tematic, a declarat David M. Russel, directorul DMRussel Consulting Inc., renumita companie de consultanta canadiana. Conform lui Russel, strategia turistica a Romaniei ar trebui ?revizuita?, iar Sighisoara nu ar fi trebuit luata in considerare pentru locatie deoarece
Mitul lui Dracula nu prezinta suficiente elemente de atractie pentru constructia unui parc tematic, a declarat David M. Russel, directorul DMRussel Consulting Inc., renumita companie de consultanta canadiana. Conform lui Russel, strategia turistica a Romaniei ar trebui ?revizuita?, iar Sighisoara nu ar fi trebuit luata in considerare pentru locatie deoarece orasul in sine este mai interesant de vizitat decit orice parc, fie el tematic sau de distractii.
Istoria Romaniei, mai interesanta decit Dracula
?In Romania ar avea mai mult succes un parc a carui tema sa fie istoria tarii din timpurile medievale si pina astazi, iar povestea lui Dracula sa fie doar unul dintre elementele de atractie?, spune consultantul canadian. Prin definitie, parcurile tematice, pentru a se diferentia de cele de distractie, trebuie sa se axeze pe reprezentarea artistica a unei teme, in special in scop educativ. Mitul lui Dracula, intens mediatizat, a pierdut caracterul istoric si a devenit o atractie hollywoodiana, comerciala. Astfel, ?un parc Dracula se va situa la limita dintre un parc tematic si unul de distractie, fara a indeplini cerintele nici unuia dintre ele?, spune David Russel, care a realizat studii de fezabilitate pentru mai mult de 50 de parcuri tematice si a elaborat strategiile de turism pentru Canada, Insulele Caraibe, Barbados, Antigua, Guatemala, Jamaica.
Consultantul canadian crede ca mitul Dracula este inca vandabil, dar nu suficient pentru a atrage destui turisti straini si pentru amorti