- Social - nr. 19 / 29 Ianuarie, 2003 Concertul de joi, 23 ianuarie a.c., ne-a prilejuit reintalnirea cu dirijorul Shinya Ozaki si cu pianista Yukiko Hironaka din Japonia, care a interpretat Concertul nr. 2 in Si Bemol Major de Brahms, o partitura de mare intindere, supranumita "Simfonie cu pian obligat", in care solista a demonstrat, chiar cu unele scapari de text, ca poseda calitatile tehnice necesare invingerii dificultatilor extraordinare pe care le presupune. Remarcabila a fost partea a treia a concertului, pentru frumusetea expresiei pe care a transmis-o. In continuarea serii am ascultat doua capodopere, respectiv "Rapsodia a doua" de Enescu si poemul simfonic "Till Eulenspiegel" de Richard Strauss. Orchestra a raspuns cu toata capacitatea ei cerintelor foarte precise ale dirijorului. Cu o mana sigura, acesta a surprins si redat corect specificul rapsodiei, ca si insusirile personajului (cand comic, cand grotesc) care a inspirat cea de-a doua lucrare, stralucitoare, cu caracter eclectic. Strauss, fiind un exceptional orchestrator, si-a demonstrat aici arta de a folosi instrumentele cu scopul exact de a infatisa o trasatura sau alta a firii omenesti. Shinya Ozaki este o prezenta placuta la pupitrul Filarmonicii targumuresene, el conducand acest colectiv de opt ani. Este in prezent dirijor permanent al orchestrei noastre, lucrand in fiecare stagiune o perioada de patru luni. Sentimentele sale pentru acest ansamblu sunt puternice, angajamentele foarte serioase, in sensul ca isi propune sa fie din ce in ce mai bun atunci cand urca pe podium, fapt recunoscut atat de muzicieni, cat si de public. Inceputurile sale muzicale se rapsodiei, ca si insusirile personajului (cand comic, cand grotesc) care a inspirat cea de-a doua lucrare, stralucitoare, cu caracter eclectic. Strauss, fiind un exceptional orchestrator, si-a demonstrat aici arta de a folosi instrumentele