Revenim in aceste pagini, cum am facut-o in repetate rinduri in revista noastra, asupra mersului reformei invatamintului din Romania. La Timisoara, in perioada 15-17 noiembrie 2002, s-a desfasurat al treilea Simpozion de didactica a limbii si literaturii romane. Colaboratoarea noastra Luminita Medesan ne ofera o prezentare a Simpozionului si o ancheta printre participanti, profesori si promotori ai reformei: Nicolae I. Nicolae, Monica Onojescu, Alina Pamfil, Liviu Papadima.
Pe de o parte, expresie a unei stari de normalitate, pe de alta parte, o fericita exceptie – de trei ani se desfasoara Simpozionul de didactica a limbii si literaturii romane. Editia din 2002 s-a desfasurat la Timisoara, in perioada 15-17 noiembrie, dupa ce primele doua au avut loc la Cluj.
Organizator principal este ANPRO (Asociatia nationala a profesorilor de limba si literatura romana „Ioana Em.Petrescu“), infiintata la Cluj, organizatie activa si in crestere, avind filiale in circa 30 de judete. Asociatia editeaza revista de didactica a limbii si literaturii romane Perspective (semestrial) si organizeaza, in parteneriat cu Centrul Educatia 2000+, un simpozion anual. Cred ca e interesant de observat faptul ca principalele activitati ale asociatiei sint centrate pe didactica, altadata cenusareasa curriculum-ului universitar, revenita in forta dupa inceperea reformei si foarte serios tratata la UBB; de altfel, Alina Pamfil, conferentiar la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, este directoarea revistei si vicepresedinta a asociatiei.
Cel mai important partener (si cofinantator) al simpozionului, Centrul Educatia 2000+, prin Scolile de vara (o prima serie de trei ani s-a incheiat in 2002), dovedeste o convergenta de preocupari cu ANPRO, scolile mai sus amintite fiind centrate tot pe didactici.
Didactica devine, iata, cheia reformei. Desi d