Aceasta a fost concluzia la care a? ajuns Corpul de Control al Ministerului Industriei si Resurselor (MIR) dupa ce a verificat activitatea celei mai mari regii de distributie a energiei termice din tara. Prima si, poate, cea mai importanta constatare a inspectorilor MIR a fost aceea ca, timp de 13 ani, bucurestenii au fost furati cu o consecventa demna de invidiat. Numai anul trecut, de exemplu,? fiecare familie clienta a RADET a acoperit 13 facturi de energie termica, platind, in medie, cel putin doua milioane de lei pe an pentru pierderile distribuitorului de caldura. Controlul, primul de o asemenea anvergura, a? demarat dupa ce noul director general al RADET, Radu Opaina, i-a cerut ministrului industriei, Dan Ioan Popescu, sprijin pentru a cuantifica activitatea si pierderile regiei de termoficare. Raportul, ale carui concluzii au fost prezentate ieri de ministrul industriei intr-o conferinta de presa, va fi trimis organelor abilitate pentru analiza si cercetari.
Raportul ale carui concluzii au fost prezentate ieri nu face decit sa confirme, in date oficiale, neregulile de care se pling, in cele din urma, consumatorii. Cu toate acestea, atit ministrul industriei, Dan Ioan Popescu, cit si directorul RADET, Radu Opaina, au cerut ieri bucurestenilor sa mai aiba rabdare pina cel tirziu iarna viitoare. Atit Dan Ioan Popescu, cit si Radu Opaina au ocolit insa raspunsul la intrebarea fireasca: cine plateste pentru pierderile RADET?? (Mihaela Balea)
Masuri promise de noua conducere
RADET nu va mai angaja firme pentru contracte de prestari servicii, decit daca acestea nu pot fi realizate cu propriii salariati.
Toate lucrarile RADET vor fi efectuate in regie proprie. In functie de constatari, vor fi sau nu desfiintate posturi, departamente sau servicii.
Contorizarea va fi reluata imediat dupa deblocarea creditului BEI. Altfel, RA