- Social - nr. 26 / 7 Februarie, 2003 In procesul complex si indelungat de creare a personalitatii, istoria, ca obiect de invatamant, are o influenta deosebita datorita abundentei de fapte, continutului de idei si sentimente care oglindesc trecutul bogat in pilde glorioase de jertfe pentru apararea fiintei neamului. Dupa cum stim, predarea istoriei patriei in scoala este dominata de ideea fundamentala a unitatii si continuitatii poporului roman pe pamantul patriei noastre, demonstrata stiintific prin numeroasele descoperiri arheologice, prin documentele si marturiile vremii. Ideea continuitatii in istoria poporului nostru poate fi urmarita si local, pe baza materialului original - urmele arheologice, de exemplu, descoperite in satul Cucerdea, ca de altfel pe tot cuprinsul judetului si al tarii, privind epoca bronzului si a fierului in istoria dacilor, a stapanirii romane si in perioada de formare a poporului si limbii romane. In acest context, zestrea istorica locala este un mijloc viu si puternic de educare a elevilor, iar scoala dispune in prezent de largi posibilitati de instruire complexa a tineretului si de formare a profilului sau etic, moral, spiritual, corespunzator cerintelor democratiei noastre. Materialele arheologice locale care apartin culturilor Cotofeni si Hallstatt, materialul narativ, folcloric, beletristic, cu caracter istoric, materialele aparute in presa, ca si monumentele istorice din localitate, toate patrund in mintea si inima generatiei tinere si exercita o mare influenta asupra constiintei acesteia. In cazul concret al comunei noastre, Cucerdea, demne de subliniat sunt atat participarea delegatiei de iobagi, condusi de preotul Florian Lascudean, la Marea Adunare de la Blaj - 3-5 mai 1848 de pe Campia Libertatii (dupa intoarcere toti au fost spanzurati in curtea mosierului Demeny), ca si delegatia de cucerzeni care a participat, la 1 decembri