Dinamica sustinuta in ultimii ani
Ofertei mari de produse si servicii de asigurare nu ii corespunde o cerere pe masura * In editiile anterioare ale suplimentului "Pagina financiara" aratam ca pe piata romaneasca a asigurarilor vor ramane numai firmele puternice si bine capitalizate Piata romaneasca a asigurarilor a cunoscut, in ultimii ani, o crestere atat din punctul de vedere al calitatii produselor oferite, cat si din punctul de vedere al diversitatii serviciilor, al tipurilor de asigurari. Deopotriva, marile companii de asigurari, romanesti sau straine, cat si firmele mai mici vin in intampinarea potentialilor clienti cu produse cat mai personalizate si adaptate la cererea acestora. Un exemplu este cel al politelor de asigurare de tip unit linked, care, pe langa componenta de asigurare, ofera si o componenta investitionala, devenind astfel mult mai atractiva pentru clientul potential.Insa, ofertei mari de produse si servicii de asigurare nu ii corespunde nici pe departe, cel putin deocamdata, o cerere pe masura. Acest fapt se datoreaza, pe de o parte, nivelului scazut al veniturilor populatiei, care nu permite alocarea unor sume pentru asigurare, iar pe de alta parte, mentalitatii, care influenteaza inca nefavorabil decizia de incheiere a unei polite de asigurare.
Conditii tot mai stricte In editiile anterioare ale suplimentului "Pagina financiara" aratam ca pe piata romaneasca a asigurarilor vor ramane numai firmele puternice si bine capitalizate, anticipand ca din cele aproximativ 70 de companii de asigurari prezente in acel moment vor ramane doar o treime. Lucru care, partial, s-a si intamplat odata cu masurile luate anul trecut de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, care a autorizat circa 47 de companii de asigurare, unul dintre criteriile de autorizare fiind legat de nivelul minim al capitalului social al acestora. "Asigurarile de viata au