- Social - nr. 28 / 11 Februarie, 2003 Stagiunea a impus inca un spectacol fascinant, de o frumusete inedita, constanta, un spectacol de un autentic fior tragic, totul fiind absolut remarcabil prin simplitatea metaforelor, coerenta stilistica, dar si profunzimea sensurilor. De curand, la Sala Studio a avut loc premiera piesei "Celalalt" de Miguel de Unomuno - predecesorul curentului filosofic existentialist. Scris in 1927, textul piesei "Celalalt" (El otro) ilustreaza preocuparile autorului cu privire la individ si angoasele sale. In piesa "Celalalt" regasim mitul biblic a lui Cain si Abel, dar si propria conceptie teatrala a lui Unomuno - goliciunea tragica. Pentru autor sentimentul tragic al vietii: goliciunea atat la nivelul cuvantului, cat si la nivelul compozitiei sau al actiunii. Goliciunea conditioneaza suprimarea ornamentelor scenice, cum ar fi: decoruri, costume, orice efect scenic ce nu depinde direct de cuvant si de actiune, economia extrema a cuvintelor, dramaticul eliberat de retorica, reducerea personajelor de minim si schematismul actiunii. "Celalalt" constituie exemplul cel mai bun pentru acest teatru, in sensul ca aici autorul impinge la extrem schematismul, eliberandu-se complet de realismul scenic. Cele sase personaje apartin aceleiasi lumi. Cea a misterului dramatic, care nu-si pierde nici un moment coerenta. Situatia de baza a piesei e dezvoltata in intensitate, nu in extensie. Tema, ca in intreaga sa opera, este cea a personalitatii. Aici drama constiintei scindate e explicitata prin tema dublului, tratata cu fervoare si complexitate. Tinerii actori: Sorin Calota, Cristina Ungureanu, Mihai Mihaela, Catalin Chirila (regie anul IV) si Olga Constantinescu, dupa o regie si ilustratie muzicala semnata de Marius Oltean, au format o adevarata echipa, demonstrand inca o data valoarea teatrului de azi. Decorul si costumele sunt realizate de Lasz