- Social - nr. 30 / 13 Februarie, 2003 In luna ianuarie 2003, la OJPC Mures s-au inregistrat 107 reclamatii si sesizari, din care in urma cercetarii, 84 s-au dovedit intemeiate. Cele mai multe reclamatii si sesizari s-au inregistrat la prestari servicii - 44, urmate de produse alimentare - 41, iar bunuri nealimentare - 22. • Prestari servicii reclamate: alimentatie publica (conditii igienico-sanitare necorespunzatoare, mijloace de masurare neadecvate, pahare si in ge-neral vesela - ciobite, iar ca numar, insuficiente; servire cu bere expirata); transmisie semnal prin cablu (programe receptionate in mod necorespunzator, cu zgomot, dese intreruperi, creand un disconfort consumatorilor); • Produse alimentare reclamate: carne si preparate din carne (cu modificari organoleptice, termen de valabilitate expirat, alterate); paine si produse de panificatie (gust necaracteristic, expirate); lapte si produse lactate (lapte acidulat, branzeturi mucegaite, fara consistenta); • Bunuri nealimentare reclamate: incaltaminte (talpa dezlipita, decolorarea materialului de pe fata incaltamintei, neacordare bon de cumparare); produse electronice (componente diferite fata de ceea ce scrie pe factura, neeliberare garantie conform legii) s.a. Din totalul reclamatiilor si sesizarilor inregistrate, 47 la suta au reprezentat sesizari, ceea ce inseamna ca pasivitatea consumatorilor fata de aspectele negative din comertul muresean scade continuu, acestia dorind un comert civilizat, in care sa se vanda produse si servicii de buna calitate. Astfel, efectuandu-se controale la agentii economici sesizati de catre consumatori, au fost depistate produse cu abateri de la prevederile Legii protectiei consumatorilor, in valoare de 169 milioane lei, din care inapte pentru consumul uman in valoare de 76 milioane lei, care au fost scoase definitiv de la comercializare. Din totalul produselor reclam