Paguba de peste un miliard lei
Instanta Colegiului Jurisdictional al Curtii de Conturi se va pronunta asupra stabilirii responsabilitatii pentru incheierea unui contract neavantajos de remorcare a navei "Bucegi" pana in India * Dupa ce in cazul directorului Paul Branza, caruia i se intocmise si dosar penal, s-a dispus neinceperea urmaririi penale, GISN a cautat un alt tap ispasitor pentru paguba inregistrata * Procurorul financiar a concluzionat ieri, la ultimul termen al cauzei, ca Elena Badea, director economic, considerata, la randul ei, de catre GISN responsabila pentru incheierea contractului, nu este vinovata Colegiului Jurisdictional al Curtii de Conturi Constanta va solutiona in urmatoarele zilele dosarul 25/2002 in care sunt implicati Grupul de Interventii si Salvare Navala Constanta si Elena Badea, directorul economic al GISN de la inceputul anilor `90. La mijloc se afla un prejudiciu in valoare de 1,12 miliarde lei. Problemele au aparut in septembrie 1990, cand Grupul de Interventii si Salvare Navala, reprezentat prin directorul general Paul Branza, a incheiat un contract cu firma M/S Hicom International PTE RTD din Singapore, pentru remorcarea navei "Bucegi" pana la portul indian Allang, din statul Bhavnagar. Valoarea contractului a fost stabilita la suma de peste 300.000 USD, fara a fi prevazute toate cheltuielile, in special cele de tranzitare a Canalului Suez. Pentru calculul de eficienta asupra voiajului, directorul Paul Branza nu a cerut sa fie consultata si contabila sefa a unitatii. In timp ce tranzita Canalul Suez, remorcherul "Hercules" a avut o defectiune tehnica, aceasta fiind remediata de o firma locala. Din cauza ca nu a fost achitata contravaloarea reparatiilor, remorcherul a fost arestat si sechestrat in Port Said. Deoarece contractul de remorcare s-a apreciat a fi incheiat in conditii economice nesatisfacatoare, s-a considerat ca