Studioul Casandra, Lebensraum – Spatiul vital de Israel Horowitz. Traducerea si adaptarea: Alexandra Badea. Regia: Alexandra Badea (clasa prof. Valeriu Moisescu). Scenografia: Ana-Iulia Popov (clasa conf. Adriana Raicu-Petre). Cu: Carmen Florescu, Razvan Oprea (clasa prof. Ion Cojar), Adrian Anghel (clasa prof. Mircea Albulescu). Montaj video: Andrei Calangiu, Lucian Nastase. Montaj sunet: Sorin Brehoiescu. Lumini: Valeriu Mitulescu. Sunet: Adrian Irimia. Regizor tehnic: Marius Bindea.
Ca sa rascumpere crimele naziste, cancelarul Germaniei invita sase milioane de imigranti sa se stabileasca in Germania de azi. Reactiile sint felurite: de la refuzul perfect motivat (si care nu are nimic a face cu antisemitismul) al muncitorilor germani someri sau doar amenintati de somaj, la refuzul mai nuantat ideologic al unor intelectuali de dreapta, pina la oripilarea neincrezatoare si belicoasa a noii generatii de evrei israelieni. Se trece prin acceptul motivat economic sau social al unor evrei asimilati de pretutindeni, din intimplare someri sau homosexuali, si se termina cu acceptarea chinuita a unor supravietuitori ai Auschwitzului care nu traiesc decit pentru a-si mai intilni o data calaul sau denuntatorul. Peste toate, povestea de dragoste previzibila dintre baiatul unui proaspat imigrant si fata unui foarte german muncitor autohton. O utopie a reconcilierii imposibile, intre niste supravietuitori iremediabil mutilati de experienta concentrationara si tortionarii lor, iar, pe alt palier, intre urmasii unora si ai altora care nu mai au, de fapt, nimic de impartit in afara unei memorii colective aparent despartitoare. Totul este pe indelete exploatat politic si mediatic si sfirseste cu singe varsat absurd, inutil.
Caietul program, excelent intocmit de Bianca Boitan si realizat grafic de Imelda Manu, Ana-Iulia Popov si Nicolae Mandea (foto), m