Slaba de inger sau regina necrutatoare din perioada matriarhatului. ?Fabrica? de copii sau amazoana. Amatoare de lesinuri spectaculoase sau ?vaduva neagra?. Purtatoare de centura de castitate sau sex-simbol. Mama exemplara si femeie de afaceri. Toate acestea sint fatete ale femeii, a carei imagine s-a modificat de-a lungul timpului de nenumarate ori, imbogatindu-se cu tot atitea valente noi, precum moda, in functie de secol sau de spatiul geografic si cultural. Un drum sinuos intre senzualitatea manifesta si negarea feminitatii
Reprezentantele sexului zis ?slab? se afirma in domenii considerate, in genere, ?strict masculine?
Slaba de inger sau regina necrutatoare din perioada matriarhatului. ?Fabrica? de copii sau amazoana. Amatoare de lesinuri spectaculoase sau ?vaduva neagra?. Purtatoare de centura de castitate sau sex-simbol. Mama exemplara si femeie de afaceri. Toate acestea sint fatete ale femeii, a carei imagine s-a modificat de-a lungul timpului de nenumarate ori, imbogatindu-se cu tot atitea valente noi, precum moda, in functie de secol sau de spatiul geografic si cultural. Un drum sinuos intre senzualitatea manifesta si negarea feminitatii. In Romania, soarta femeii s-a schimbat radical dupa cel de-al II-lea razboi mondial. Pensioanele de domnisoare, unde se invatau pianul, limbile straine sau servirea dulceturilor in mediile aristocratice, au fost inlocuite cu femeia proletara. Modelul ?Ana Pauker? a guvernat Romania timp de jumatate de veac. Tovarasa tractorist,? femeia invirtindu-se in jurul strungului cu iuteala de felina, asudind pentru a aduna o colectie de titluri ca ?Mama eroina? sau ?Erou al muncii socialiste?. Femeia comunista, egala in drepturi cu barbatul, nu avea dreptul la feminitate, care fusese redusa la simpla procreere.? In al treilea cincinal de la evenimentele din Decembrie 1989, locul femeii in societate incepe sa se ?alinieze?