Orisicit, de consens in politica de breasla si chiar de unanimitate a factorilor de decizie, nu ne putem plinge ca n-am avea in cinematografie. Un vector unic si un sincronism perfect functioneaza, tutelare si eficiente, intre „Centrul National“ reinstaurat si Uniunea restauratiei. S-a vazut, definitoriu, pe parcursul elaborarii si adoptarii birocratice a Legii mafiote a Cinematografiei, dar si saptaminile trecute, cind CNC 2 a incheiat prima faza a unui concurs de scenarii suspendat trei semestre in sir, iar UCIN-ul inombrabil a publicat palmaresul premiilor sale anuale din care a suspendat Marele premiu si in care a doua distinctie devenita prima, Premiul special al juriului, a fost atribuita unui scurtmetraj documentar. Iata insa ca ziarul pe care-l cumpar personal de la chiosc, Adevarul, contrazice radical afirmatiile de mai sus, in una si aceeasi pagina (nr. 3943 din 1-2 martie crt.), cele doua evenimente recente fiind tratate cu mijloace si in registre diametral opuse.
In timp ce publicista nespecializata in cinema, Cristina Modreanu, scrie despre concursul de scenarii aminat sub titlul Cumetrie si cinematografie si indica „primatul intereselor de gasca“ si ca „lista celor inscrisi pune pe ginduri, fiindca ea sfideaza bunul simt“, bunul simt n-o pune deloc pe ginduri pe publicista specializata Magda Mihailescu, in ciuda spatiului mai mare de care dispune in articolul de dedesubt, intitulat triumfal, cu tot protocolul oficialitatii: Premiile Uniunii Cineastilor din Romania. Sa vina tinerii!. In articolul de deasupra, Cristina Modreanu observa: „Nu mai putin de cinci dintre membrii actualului Colegiu Consultativ – care oricum functiona in ilegalitate s…t se regasesc pe lista autorilor de proiecte“; si mai observa ca: „Alti trei membri s…t alcatuiesc Comisia de concurs“; si ca: „Senatorul Sergiu Nicolaescu, initiatorul Legii Cinematografiei, presedint