La numai doua saptamini de la intrarea lor in vigoare, noile reglementari din Codul Rutier au reusit sa stirneasca protestele sindicatelor soferilor, dar si ale simplilor proprietari de autoturisme
La numai doua saptamini de la intrarea lor in vigoare, noile reglementari din Codul Rutier au reusit sa stirneasca protestele sindicatelor soferilor, dar si ale simplilor proprietari de autoturisme. Sindicalistii din toata tara acuza in primul rind amenzile prea mari si solicita schimbarea unora dintre dispozitiile legii, printre care reducerea nivelului amenzilor si majorarea la 18 puncte a nivelului de la care se retine permisul auto. Ei au organizat, ieri, atit in centrul Bucurestiului, cit si in tara un miting la care au participat citeva mii de masini.
Ploaie de contraventii
Sistemele de supraveghere electronica a traficului au produs deja o adevarata ?ploaie de primavara? cu amenzi pentru conducatorii auto. Politistii au amendat in primele doua saptamini ale lunii martie nu mai putin de 1.200 de conducatori auto. Dintre cei care s-au trezit cu instiintarea ca au de platit o amenda in cutia postala, aproximativ 1.000 sint vinovati de depasirea vitezei legale, iar restul - de opriri si parcari neregulamentare. Chiar daca sint mai putin grave, aceste contraventii? pot scoate din buzunarul unui sofer intre 700.000 si un milion de lei. ?Noi consideram ca aceasta modalitate, prin care contraventia este constatata de sistemul de supraveghere electronic, este bine venita. Pentru ca evita contactul fizic dintre agentul de circulatie si contravenient si elimina, practic, subiectivismul politistului. In orice caz, noua metoda este folosita impreuna cu cea clasica?, spune subcomisarul Constantin Stroescu, de la Politia Rutiera Bucuresti. Sistemele de supraveghere dotate cu camere de luat vederi sint montate, deocamdata, doar pe masini ale Politiei Ruti