Maratonul nervilor incepe diseara, la ora 21.00, la "Big Brother"
?Fratele cel mare?, rampa de lansare
Cel mai de succes reality show din istoria televiziunii - ?Big Brother? va incepe, in sfirsit, in aceasta seara la Prima TV. Big Brother nu este doar un show de televiziune, este deja un fenomen social.
?Big Brother? este, de asemenea, una dintre cele mai costisitoare, dar si profitabile afaceri ale ultimilor ani. Timp de 112 zile, 12 concurenti (6 fete si 6 baieti) au misiunea de a face fata atit probelor fizice, cit si unui razboi psihologic dur. Miza acestui concurs de televiziune este, dincolo de cei 50.000 de dolari pusi in joc, si aceea a cistigarii celebritatii.
O idee de miliarde
Numele superspectacolului de televiziune ?Big Brother? vine de la celebra carte a lui George Orwell - ?1984?, unde era descrisa o societate in care fiecare individ era monitorizat audio si video. Sentimentul urmaririi permanente este redat perfect de numele concursului: ?Fratele cel Mare? este mereu atent la ce fac concurentii, gata sa le calauzeasca pasii si sa sanctioneze erorile prin votul publicului. ?Big Brother? este personajul omniprezent si invizibil al jocului, caruia concurentii si spectatorii ii aud doar vocea.
Ideea spectacolului de televiziune a apartinut olandezului John de Mol,? devenit multimiliardar gratie succeselor casei sale de productie specializate in jocuri si concursuri de televiziune.
?Frank Sinatra olandez?, cum este supranumit De Mol, a reinventat practic televiziunea, o data cu lansarea spectacolului, in septembrie 1999. Inca de la aparitie, ?Big Brother? a inregistrat un succes enorm, devenind cel mai urmarit program de divertisment al anului. Ulterior, formatul a fost vindut in peste 30 de tari, iar De Mol si-a vindut firma (Endemol Entertaiment) unei societati spaniole pentru 5,4 miliarde de