•O Hotarare a Consiliului Local cu privire la marirea taxelor de timbru a impartit notarii ieseni in doua tabere •Pe de o parte, noua notari ieseni sustin ca taxele de timbru nu trebuia sa fie majorate de cinci ori, pentru ca Hotararea Consiliului Local care reglementeaza acest lucru nu a fost adoptata in termenul stabilit de lege •De cealalta parte, notarii care au marit taxele de timbru sustin ca nici nu mai era nevoie de o hotarare a Consiliului Local
Notarii publici din Iasi sunt impartiti in doua tabere. Unii considera ca taxele de timbru nu trebuia sa fie marite de cinci ori, contestand o Hotarare a Consiliului Local, care stabileste acest lucru. Altii au marit fara nici o retinere taxele, sustinand ca nici nu mai era nevoie de Hotararea Consiliului Local, atata vreme cat exista o Ordonanta de Guvern care stabileste actualizarea acestora. Consiliul Local a adoptat, la inceputul lunii februarie, o hotarare care prevede reactualizarea taxelor de timbru. In virtutea principiului autonomiei locale, actele normative care prevad reactualizarea taxelor ofera Primariei posibilitatea de a le stabili la un anumit cuantum. Incepand cu 1 ianuarie, taxele de timbru care trebuie platite de catre cei ce cumpara sau vand case si terenuri, precum si de cei ce vor sa faca autentificarea unui testament s.a.m.d., trebuie sa achite la notariat taxe de cinci ori mai mari. Acest lucru ar fi mai putin important pentru cetatenii obisnuiti de 12 ani cu scumpirile, daca nivelul acestor taxe nu ar depasi, in anumite situatii, suma de 50 milioane lei pentru un act de vanzare - cumparare. Tot incepand de anul acesta, taxele de timbru se varsa la bugetul local. De exemplu, pentru vanzarea unui teren sau a unui apartament, a caror valoare este cuprinsa intre 500 milioane si 5,1 miliarde lei, se va achita o taxa de timbru de 30,79 milioane lei, plus 0,75% din ceea ce depases