- Social - nr. 59 / 26 Martie, 2003 Scaderea dramatica a natalitatii a adus din nou Romania intr-o lipsa acuta de scolari, ca si cu peste 50 de ani in urma, pe vremea analfabetismului. Faptul a pus scoala romaneasca in situatia reinfiintarii claselor simultane, o practica de forta majora si mai putin agreata, in invatamant care, daca nu este bine pusa la punct, poate avea urmari asupra nivelului de instruire al elevilor. La Scoala Generala din Chetani, directoarea Dudila Maria a incredintat aceasta misiune dificila si plina de responsabilitate invatatoarei cu grad didactic I, Maria Martincu, care la cei 27 de ani vechime in invatamant detine o experienta bogata la acest tip de clase, de pe vremea cand profesa in zona Botosaniului. La Chetani invata simultan clasele I si a II-a, in total 24 de elevi. Sistemul impune un efort suplimentar din partea invatatoarei, care are obli gatie sa asigure acelasi nivel de pregatire ca si celorlalti elevi din clasele separate. - Ca sa reusim acest lucru, ne spunea invatatoarea Maria Martincu, am decalat programul celor doua clase. Orele de limba si literatura romana, de matematica sunt separate pentru fiecare (de la 8 la 10, clasa I, de la 10 la 12, clasa a II-a), acestea reunindu-se de la 12, la 14, cand se predau dexteritatile: desenul, muzica, lucrul manual, educatia fizica. (I.C.) - Social - nr. 59 / 26 Martie, 2003 Scaderea dramatica a natalitatii a adus din nou Romania intr-o lipsa acuta de scolari, ca si cu peste 50 de ani in urma, pe vremea analfabetismului. Faptul a pus scoala romaneasca in situatia reinfiintarii claselor simultane, o practica de forta majora si mai putin agreata, in invatamant care, daca nu este bine pusa la punct, poate avea urmari asupra nivelului de instruire al elevilor. La Scoala Generala din Chetani, directoarea Dudila Maria a incredintat aceasta misiune dificila si plina de responsabilita