Miorita siriana
Inainte de 1989, porturile Constanta si Midia erau asaltate de navele siriene de tipul "Rabunion" * Exportul de ovine si taurine era, la acea vreme, de cateva milioane de capete anual * In prezent, traficul animalier a fost redus drastic, singurul port de tranzit fiind doar Midia * In judetul Constanta sunt 12 firme arabe care se ocupa cu achizitionarea si exportul animalelor catre Siria * Prezenta ziaristilor de la "ZIUA de Constanta" pe dana portului Midia a creat agitatie in randul celor de la punctul vamal * Grajdurile de tranzit aflate pe dana respectiva erau goale, nava aflata la cheu neavand, de fapt, ce sa incarce Data fiind situatia internationala actuala determinata de starea de razboi din Irak, se cuvine sa facem o oarecare testare a impactului acestei chestiuni asupra mediului economic romanesc, luand ca punct de reper domeniul exporturilor de animale catre lumea araba. Inainte de 1989, comertul exterior avea ca baza, printre multe altele, si exportul de animale catre diferite tari din zona Asiei Mici, principalul partener fiind atunci, ca de altfel si acum, Siria. In Portul Constanta, danele 19-20-21 erau aproape in permanenta ocupate de navele specializate in transportul de animale vii. Celebrele nave animaliere sub pavilion sirian, care purtau numele de "Rabunion" I, II, III etc., nu au contenit sa tranziteze Portul Constanta, nu de putine ori echipajele acestora ajungand sa se stabileasca in Romania, navigatorii arabi casatorindu-se cu romance de-ale noastre. Navele siriene incarcau doar ovine dobrogene si taurasi tineri de pana la 18 luni, pretentii si conditii care au ramas valabile pana azi. In opinia marinarilor arabi, oaia dobrogeana este foarte diferita de celelalte rase de oi din tara sau din lumea intreaga, fiind apreciata mai ales pentru faptul ca, dupa sacrificare, carnea nu are acel miros specific comun celorlalte