Un control efectuat de o comisie din Primaria Craiova la Regia Autonoma de Transport (RAT) a scos la iveala faptul ca zeci de miliarde de lei se duc pe apa simbetei din cauza managementului defectuos de la aceasta regie. Daca nu-si achita datoriile pina la sfirsitul acestei luni, unii dintre furnizorii de servicii catre RAT pot trece la executare silita. Cu toate acestea, conducerea RAT avea pretentii sa cumpere concurenta directa, oferind 27 de miliarde de lei din banii publici fratilor Bacriz, pentru ca RAT sa detina monopolul transportului in comun din Craiova.
Bani publici pentru o firma privata
Gazeta de Sud relata, in urma cu o saptamina, despre intentia conducerii RAT Craiova de a folosi 27 de miliarde de lei din banii publici pentru cumpararea activitatii de transport calatori de la firma concurenta FRATII BACRIZ. Cum era de asteptat, faptul a stirnit controverse in cadrul primariei. In timp ce viceprimarul Mihai Dragu a afirmat ca investitia nu isi dovedeste utilitatea, primarul Vasile Bulucea s-a declarat neutru, spunind ca este in favoarea unei analize amanuntite a situatiei.
Ahmed Bacriz, unul dintre asociatii firmei in cauza, a declarat, la vremea respectiva, ca nu are cunostinta despre o asemenea oferta. Asta desi, cu doar citeva minute inainte, directorul regiei, Iulian Ocroteala, ne confirmase ca se afla in tratative cu conducerea societatii BACRIZ.
Miscarea conducerii RAT este ultima dintr-un sir de scandaluri cu firma BACRIZ, care s-a dovedit un concurent greu de doborit pentru operatorul public de transport. Mai mult decit atit, arabii au stiut sa-si atraga clientii si nu au scos bani din bugetul local, cum a facut RAT, ba chiar a dat prin achitarea taxelor si impozitelor catre buget. In schimb, primaria considera ca RAT a avut un prost management in ultimii ani, acumulind datorii care depasesc 23 de miliarde de lei