Incasari zilnice de cel putin 19 milioane lei, venit lunar de 570 de milioane lei, cifra de afaceri anuala de peste 7 miliarde lei, cu profit net de aproape 2,5 miliarde lei. Cifre care caracterizeaza foarte pe scurt afacerea pe care o reprezinta transportul de persoane pe ruta Iasi-Pascani. Adaugati celelalte 64 de trasee judetene, care inseamna alte cel putin 70 de miliarde incasari anuale, si veti descoperi o mica parte din "roata de cascaval" reprezentata de transportul judetean de persoane. Aceasta "comoara" este gestionata de Autoritatea Rutiera Romana, cea care desemneaza, prin licitatie, persoanele invitate la marele ospat si a carei activitate este reglementata de legislatia in vigoare. Insa, atunci cind seful unei filiale locale isi ajuta propriul fiu sa cistige un loc bun la masa, prin diferite manevre, unele dintre ele la limita legalitatii sau peste aceasta, te intrebi: "legea ce mai reglementeaza?". Va prezentam in articolul urmator modul cum a reusit Dumitru Stan, seful filialei iesene a ARR, sa ajute, prin diferite inginerii, firma de transport persoane, la care este asociat si administrator fiul sau, sa cistige licitatia pentru banosul traseu Iasi-Pascani. Transportul de persoane pe rutele judetene este administrat de Autoritatea Rutiera Romana (ARR), prin filialele sale judetene, care, anual, organizeaza licitatii pentru atribuirea traseelor catre firme de transport. Comisia de licitatie din acest an, ca de altfel si cele din anii anteriori, a fost condusa la Iasi de Dumitru Stan, seful filialei ARR. Pentru ruta Iasi-Pascani, de departe cea mai banoasa ruta din judet, s-au prezentat doua firme: "Intertranscom" SRL, cea care a asigurat serviciile pe acest traseu in ultimii doi ani, si "Auto Confort" SRL, la care era asociat si administrator Andrei Stan, nimeni altul decit fiul sefului ARR Iasi Dumitru Stan. Licitatia consta in studierea de catre comi