Revista Les inrockuptibles publică, în numărul din 5-11 martie a.c., o "Scrisoare deschisă" în apărarea editorului Léo Scheer. Scrisoarea-manifest este semnată de mai multe personalităţi culturale din domenii diverse (printre care Chantal Akerman, Ariane Ascaride, Guy Bedos, Jean-Jacques Beneix, Marc Caro, Régine Desforges, Jean Ferrat, Robert Guédiguian, Jean-Marie Laclavetine, Catherine Millet, Edgar Morin, Maurice Nadeau, Paul Otchakosky-Laurens, Olivier Poivre d'Arvor, dr. Leon Schwartzenberg), dar şi de un număr important de asociaţii, de Revista de studii palestiniene etc. Redăm mai jos conţinutul integral al scrisorii: "Un personaj de roman sau de film este fictiv: el nu există decît în opera respectivă. Dacă acesta face remarci rasiste sau dacă-şi povesteşte viaţa de pedofil, aceste remarci nu au acelaşi sens şi nici aceeaşi valoare ca atunci cînd sînt făcute de către un cetăţean care se exprimă în spaţiul public. Pe de o parte, ele nu exprimă neapărat opinia autorului, şi ar fi absurd să se condamne penal remarci care nu există decît pe hîrtie: acest lucru ar presupune asimilarea autorului cu personajul său, confundarea lui cu opera sa. Or, a reprezenta, sau a evoca, nu înseamnă a aproba. Pe de altă parte, spectatorul sau cititorul poate să se distanţeze de aceste remarci. Opera de artă, fie că este exprimată prin cuvinte, prin sunete sau prin imagini, ţine întotdeauna de reprezentare. Ea impune deci, prin însăşi natura ei, o distanţare care ne permite să o receptăm fără a o confunda cu realitatea. De aceea, artistul este liber să deranjeze, să provoace sau chiar să facă scandal. Şi de aceea opera sa se bucură de un statut excepţional şi nu ar putea să facă, în plan juridic, obiectul aceluiaşi tratament ca un discurs care argumentează, fie că acesta este ştiinţific, politic sau jurnalistic... Asta nu înseamnă că artistul nu este responsabil. El trebu