Pierderile regiei de transport electric pe anul trecut au fost de 20 miliarde de lei. In fiecare ora, orice mijloc de transport in comun al RATEC aduce o gaura de 20.000 de lei. Aparent, o suma insignifianta. Dar daca inmultim aceasta suma cu cite 16 ore de mers zilnic, si apoi cu 170, cite mijloace de transport are RATEC, rezulta o suma de 55 milioane de lei. Adica pierderile pe o singura zi ale regiei de transport electric. La nivelul unui an, gaura ajunge colosala: 20 miliarde de lei. Calculul de mai sus nu este ipotetic, ci este scos din bilantul contabil al regiei pe 2002. "Din acestea, numai 13 miliarde de lei reprezinta pierderi din exploatare", a declarat Neculai Abalasei, directorul RATEC. Al patrulea an cu pierderi imense Practic, in anul care a trecut, RATEC a pierdut cite trei tramvaie second-hand zilnic. Aceasta, luind in considerare ca, recent, regia de transport a achizitionat astfel de vagoane la numai 500 de euro bucata. Anul 2002 este al patrulea incheiat de regia de transport cu pierderi masive. Degringolada a inceput in 1999, cu o suma in dreptul capitolului "pierderi" de 13 miliarde de lei. Un an mai tirziu, suma se ridica la 19 miliarde, iar in 2001 a fost atins pragul de sus: pierderi de 26 de miliarde de lei la sfirsitul anului financiar. Fata de aceste cifre, anul trecut pare sa se fi inregistrat o usoara revigorare, avind in vedere ca pierderile au fost de "numai" 20 miliarde de lei. Cu toate acestea, lucrurile stau exact pe dos, adica mai rau, pentru ca in acest moment RATEC are datorii de aproape 20 miliarde de lei la "Electrica", ceea ce nu se intimpla la sfirsitul lui 2001. Cu alte cuvinte, in acest moment, regia de transport electric este amenintata la fiecare secunda cu tragerea heblului si oprirea tuturor tramvaielor si troleibuzelor in mijlocul traficului. "Disponibilizari, aceasta e solutia" "Cam 7 miliarde de lei reprezinta numai p