- Social - nr. 68 / 8 Aprilie, 2003 - Nu cu mult timp in urma a avut loc licitatia traseelor pentru transportatorii de calatori din judet. Cunosc faptul ca unii sunt nemultumiti de traseele cu care s-au ales, desi, daca am inteles bine, Autoritatea Rutiera Romana, Agentia Mures, a facut cunoscute, cu mult timp inainte programele. Care ar fi motivele nemultumirilor? - Inca de anul trecut, prin Consiliul judetean, am inventariat cerintele primariilor din judet cu privire la transportul de calatori. Pe de alta parte, am cerut celor care liciteaza traseele principale, si, deci, rentabile, sa achizitioneze si pachetul de trasee secundare, pe directiile respective. Si, nu in ultimul rand, in conformitate cu normele noastre, am impus un minim de cerinte in privinta vehiculelor, respectiv vrem ca transportatorii calatorilor sa foloseasca masini moderne. Sa-mi scuzati expresia, dar vremea "harburilor" a trecut, oamenii, respectiv calatorii, mai ales cei din mediul rural, au dreptul sa calatoreasca si ei in vehicule moderne. De aici si nemultumirile unora care n-au putut avea acces la traseele pe care si le-au dorit, desi licitarea acestora a avut loc in prezenta tuturor. - A fost o vreme cand oamenii din mediul rural, dupa desfiintarea societatilor de transport calatori de stat, nu au avut cu ce sa se deplaseze in alte localitati. Care este acum situatia? - La ora actuala, in judet exista stabilite 181 trasee. La licitatie s-au prezentat 52 de dosare. Au fost adjudecate 123 trasee, urmand ca in scurt timp sa organizam o noua licitatie pentru cele 58 trasee ramase neacoperite. Am avut solicitari pe anumite programe la care s-au prezentat 2-3 transportatori. E vorba, desigur, de traseele cele mai bune, profitabile, dar nu putem admite ca unii sa beneficieze doar de drumuri bune si altii sa faca transport in conditii dificile. Asa ca, intelegand dorinta tuturor de a cas