- Social - nr. 74 / 17 Aprilie, 2003 Manifestand mult mai multa receptivitate si deschidere nu doar spre nou, ci si fata de doleantele cetatenilor, se pare ca actuala conducere a SC ENERGOMUR S.A., din Targu-Mures, este mai decisa, ca oricand, sa faca ordine nu doar in propria ograda, ci si in cele ale consumatorilor. Dupa cum se exprima directorul societatii, dl Tiberiu Pop, "daca nu putem interveni sa limitam debransarile de la sistemul centralizat de incalzire si apa calda, ne ramane o singura alternativa, aceea a rentabilizarii serviciilor noastre". Usor de spus, greu de realizat. Municipiul se confrunta cu o retea de distributie a agentului termic care, inca de la instalare, nu a corespuns unor norme care se practica pe plan mondial. Un alt aspect il ridica exageratele costuri ale gigacaloriei, care a fost stabilita la 800.000 lei, in august 2002, dintr-un condei, de catre guvernanti, in vreme ce s-ar fi putut gasi cu totul alte solutii. Pe de alta parte, ajutoarele guvernamentale vin cu multa intarziere, si sunt grevate de un sistem mult prea alambicat pentru a produce efecte, luna de luna, in sezonul rece. Si, nu in ultimul rand, activitatea societatii este grevata atat de datoriile pe care ea le are la furnizorii de agent termic, respectiv catre S.C. Distrigaz-Nord, care se ridica la peste 146 miliarde lei, cat si de sumele neincasate, pentru furnizarea agentului termic, de la societati comerciale sau populatie, la finele lui martie soldurile restante fiind de peste 23 miliarde lei. Si, totusi, o cale de iesire din impas trebuie gasita! Cei de la Energomur sustin ca, in prima etapa, cel mai bun lucru este sa se incheie Programul de contorizare, care se deruleaza in mai multe etape. Astfel, sunt de contorizat 2.052 bransamente, din care pe apa calda sunt 436, iar 915 pe apa rece. Vor plati targumuresenii mai putin dupa finalizarea contorizarii, programata a s