- Social - nr. 74 / 17 Aprilie, 2003 - considera directorul R.A. Aeroport Targu-Mures, Petru Runcan - Cu ocazia conferintei de presa organizata la aeroportul de la Vidrasau, imediat dupa sosirea cursei Malmö - Targu-Mures, am stat de vorba cu directorul portii aeriene a judetului, Petru Runcan, despre cateva dintre avantajele acestui proiect ce a prins deja contur. - Pentru inceput, nu am sa va intreb nimic despre perspectivele pe care le deschide o legatura directa a Muresului cu zona Scandinaviei, ci cu totul altceva: ati intampinat dificultati din partea autoritatilor locale sau centrale in punerea in practica a acestei idei? - Nu. Proiectul a inceput foarte bine, prin implicarea Consiliului Judetean, a Camerei de Comert Industrie si Agricultura Mures, a Companiei TAROM si a Ministerului Turismului, alaturi de Aeroportul Targu-Mures si partenerii din zona Scandinaviei. Toate lucrurile au decurs relativ normal. De aceea, ne dorim ca, daca lumea nu ne ajuta, macar sa nu ne incurce. Implicarea a fost si este majora din partea tour-operatorilor, de altfel finantatorii activitatii, cei care isi recupereaza la inceput doar o parte din banii investiti. - Si totusi, de unde isi pot acoperi operatorii din turism, in totalitate, cheltuielile? - Majoritatea veniturilor vor fi din partea indirecta a lucrurilor: banii pe care turistii respectivi ii lasa in zona, la hotel, restaurant, transport etc., dar si prin posibilitatea de a accede la informatiile si tehnologia din zona de nord a Europei. Exista parghiile necesare unei dezvoltari reale, incepand de la economie, turism, cultura, invatamant, sanatate, deci tot ceea ce inseamna posibilitate de conexiune intre doua regiuni cu tendinte europene. - Aeroportul va face cunoscut si peste hotare acest zbor ce se vrea regulat? - Implicarea aeroportului in acest domeniu este limitata. Majore sunt posibilitatile tour-operat