De curând, Fundaţia Proiect DCM ( Dans, Cultură, Management), în colaborare cu ARCUB ( Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului Bucureşti) a prezentat în cadrul Centrului Cultural European, cu sediul în strada Lip-scani, ultimul spectacol de dans contemporan creat de Cosmin Manolescu şi Compania DCM, Paradis Serial.
Dansatorul şi coregraful Cosmin Manolescu a fost în bună măsură eclipsat, în ultimii ani, de managerul Cosmin Manolescu, ce-i drept un excelent manager, judecând după rezultatele obţinute, dovedind în toate proiectele naţionale şi internaţionale de dans pe care le-a susţinut, capacitate de bun organizator, tenacitate în a-şi urmări scopul în pofida oricăror piedici, deschidere de orizont şi, nu în ultimul rând, ştiinţa de a găsi fondurile necesare proiectelor sale. Faptul este reconfirmat de mulţimea de sponsori şi colaboratori, captaţi pentru spectacolul Paradis serial.
Capacitatea sa de creaţie nu a fost însă complet abandonată, ea manifestându-se prin piese scurte, integrate sau nu în spectacole şi festivaluri, care s-au derulat de-a lungul anilor pe scenele noastre. De astă dată Paradis serial este un spectacol de-sine-stătător, compus însă tot din secvenţe, subordonate temei largi a "paradisului" vieţii noastre cotidiene, de unde şi termenul de serial. Ironia acidă, uneori chiar batjocoritoare, este modalitatea de tratare a temelor sociale şi politice ale vremii noastre, vizate de creatorii spectacolului, ceea ce îl defineşte şi îl încadrează într-un gen aparte, într-o specie nouă în cadrul dansului contemporan românesc, aceea a satirei coregrafice, realizată prin mijloace combinate de dans, muzică, teatru şi film de animaţie.
Cosmin Manolescu nu se află prin acest demers la prima sa spargere de tipare, căci, alături de piese integrabile în peisajul oricum divers al dansului contemporan, precum Fragmente din i