Cauze pierdute sînt înghesuite în spatele magazinului Bucur Obor. Tonetă lîngă tonetă. Dincolo de ţigăncile cu "lalele Ulanda şi trandafiri Mulgaria" şi mai încolo de magazinele cu articole de pescuit şi porcuşori de Guineea pentru rumeguş Italia şi acvariu Germania. Înşirate pe sfert de kilometru, femeile stau în nişte căsoaie de tablă. * Vînd ouă. Luate de pe la Mihăileşti, de pe la Crevedia, "toate cu acte, toate cu garanţia pe ele". Construcţiile "cu scara gata pusă", nici un cub nu vor să respecte. Cîrpite din table de toate folosinţele, sînt încăpătoare de ou, nu de om. Nu-s potrivite la dimensiuni. Hilda are "un şaizeci", iar pătrăţoaia ei e de un cincizeci şi opt. Mara, unu şaizeci şi opt, iar metru pe talie, crucea ei stă spre un metru optzeci şi taie la un metru patruzeci. Potrivită e la Popeasca, ea are dimensiuni de top, 60-90-60, un metru şaizeci şi doi şi stă la tarabă de un metru şaptezeci pe nouăzeci şi trei. Steluţa stă într-o hardughie cam aşa: intrarea e triumfală: un metru sus pe optzeci la mijloc şi sus trasă spre şaizeci, ca un om. E, dar înspre fund, variază de la patruzeci, cel mai puţin, la cincizeci şi opt. Dar Steluţa nu pune pe fund şi pe şolduri. Mai mult la burtă, cînd mă-sa face deliciul toamnei: prune învelite în pesmeţi. Dumnezeule, mănîncă şi Magda ca sparta, aia care zice că cu toatele, inclusiv ea, sînt nişte paraşute. Dar de ce? Că-şi permit de la second hand să ia "o Dolce Gardena"? Micuţa geantă unde pui ce trebuie şi-şi dă aere de femeie. * Cornuleaţa e de la Madrileni de Călăraşi şi cînd pleacă dimineaţa pe la patru prin ţărînă cu Dolcea ei n-o vede nimeni, dar se ştie că e cea mai elegantă. Cornuleaţa nu vrea să scrie numele satului ei, are gura strîmbă "a luat tac-su sipilis de la curva satului Adrieni". Cornuleaţa are gura întoarsă ca cornuleţul, în sus, rîde, în mijloc, mănîncă, colţul din dreapta, plînge. "Cine o