- Social - nr. 87 / 7 Mai, 2003 Intr-o discutie purtata cu domnul Marius Ober, directorul S.C. Secom Ludus S.A., societate care se ocupa nu doar de productia si distributia apei potabile si a celei menajere, ci si de transportul urban de calatori, aveam sa aflu ca greutatilor din aceasta iarna, ca si din anii anteriori, legate de prepararea si furnizarea agentului termic, li s-a adaugat si cea a transportului in comun de persoane. Desi in multe orase din tara transportul urban de calatori beneficiaza de diverse subventii din partea administratiilor locale, la Ludus, din anul 2000, nu s-a mai acordat, din partea Consiliului local, pentru aceasta activitate, nici un leu, astfel ca de atunci si pana acum se lucreaza in pierderi. Desi nu poate fi vorba de o retea de transport in comun, deoarece de aceasta activitate se preocupa si alti intreprinzatori, S.C. Secom exploateaza un traseu nerentabil si refuzat cu obstinatie de ceilalti trans portatori. Este vorba de ruta Ludus _ Rosiori, traseu pe care iti trebuie mult curaj ca sa te incumeti sa conduci un autovehicul din cauza starii dezastruoase a drumului. Practic, ne spunea domnul Ober, "noi avem un singur traseu cu doua linii, deservit de 5 autobuze. Problema este ca tariful pentru un bilet nu acopera nici macar o parte a cheltuielilor de transport, un bilet in oras, pe traseul Obor _ Platforma costa 8.000 lei, cu extindere la Gheja tariful se ridica la 12.000 lei, iar pe ruta spre Rosiori biletul costa tot 12.000 lei. Exista si o cursa comunala, care leaga Ludusul de Sanger, traseu pe care, pentru a ramane deservit de societatea luduseana se practica costuri reduse la transport, biletul costand doar 20.000 lei, desi initial s-a pornit cu un cost de 25.000 lei." Necazul cel mare este insa altul, anume acela ca din cauza datoriilor acumulate in timp, la care a contribuit si transportul in comun, societatea este in reo