In anii 90, pentru oamenii afaceri din industria de software si servicii, orice comanda din strainatate era binevenita. Chiar daca valoarea adaugata era mica, important era ca firma respectiva reusea sa vanda. O data ce s-au maturizat, firmele romanesti au inteles ca din produsele proprii (licente) se pot obtine rate de profit mult mai ridicate.In plus, datorita contractelor de outsourcing, companiile de soft dispun de cash-flow-ul necesar pentru a organiza propria cercetare pe pietele straine s
In anii 90, pentru oamenii afaceri din industria de software si servicii, orice comanda din strainatate era binevenita. Chiar daca valoarea adaugata era mica, important era ca firma respectiva reusea sa vanda. O data ce s-au maturizat, firmele romanesti au inteles ca din produsele proprii (licente) se pot obtine rate de profit mult mai ridicate.
In plus, datorita contractelor de outsourcing, companiile de soft dispun de cash-flow-ul necesar pentru a organiza propria cercetare pe pietele straine si pentru a derula propriile campanii de promovare.
In afara de producatorii consacrati de produse antivirus, precum Softwin si GeCad, companii precum TotalSoft, Siveco sau Kepler au lansat, cu timpul, produse marca proprie, dupa ce ani de zile au facut preponderent outsourcing. TotalSoft a creat solutia ERP Charisma, Siveco a dezvoltat un produs de management al mentenantei (Siveco Application), iar Kepler a pus la punct un produs soft cu aplicabilitate in domeniul bancar.
"De fapt, exista o convietuire intre outsourcing si dezvoltarea de licente, in sensul ca banii obtinuti din primul gen de activitate sunt folositi pentru produsele marca proprie", declara Florin Talpes, presedintele Asociatiei Nationale a Industriei de Software si Servicii (ANIS). Spre deosebire de Romania si de celelalte state ale Europei de Est, in SUA exista un fenome