- Social - nr. 98 / 22 Mai, 2003 Zilele acestea, Lotul National de acrobatie cu planorul se afla la Targu-Mures, cantonat in baza Aeroclubului "Mures". In perioada 11-24 mai, acest lot are programat un cantonament de zbor cu noile aparate realizate la IAR Brasov, de productie exclusiv romaneasca. Fata de vechile planoare, cele in cauza se piloteaza de o singura persoana, nu de doua, fiind mult mai competitive pe plan international din punct de vedere al parametrilor si caracteristicilor de zbor: viteza de 380 - 400 km /h, factor de sarcina +/- 7G, intocmai ca la un avion de vanatoare. Dar si pretul este unul pe masura: nici mai mult, nici mai putin decat cel al unei limuzine nemtesti - cateva zeci de mii de Euro. Banii au fost asigurati din Fondul special al aviatiei, nicidecum de la bugetul statului. Pentru o buna acomodare a pilotilor cu cele trei "pasari" fara motor (din toamna se spera achizitionarea a inca doua), toti componentii lotului executa zilnic un numar nelimitat de zboruri, supravegheate din punct de vedere tehnic de la sol. Ranversari, lupinguri si alte asemenea "minuni", toate sunt la ordinea zilei printre piloti. Doi dintre cei mai buni vor participa, in urma experientei acumulate la Targu-Mures, la un campionat de gen in Ungaria, iar in toamna la Campionatul National de Acrobatie de la Deva, intre 1 si 15 septembrie. Antrenorul lotului, Stefan Toganel, este multumit de evolutia de pana acum, atat din prisma pilotilor, cat si din cea a comportarii planoarelor. DAN TRIFU - Social - nr. 98 / 22 Mai, 2003 Zilele acestea, Lotul National de acrobatie cu planorul se afla la Targu-Mures, cantonat in baza Aeroclubului "Mures". In perioada 11-24 mai, acest lot are programat un cantonament de zbor cu noile aparate realizate la IAR Brasov, de productie exclusiv romaneasca. Fata de vechile planoare, cele in cauza se piloteaza de o singura persoana, nu de