- Istoric - nr. 99 / 23 Mai, 2003 Unul dintre basmele istoriografiei noastre, deliberat falsificata de implicati, acrediteaza ideea ca o societate nu "sectreta", ci "revolutionara" romana cu numele "Fratia" a fost intemeiata abia in 1840 de catre Dimitrie Filipescu, avandu-i ca membri pe Nicolae Balcescu, D. Macedonski, C. Telegescu, Marin Serghiescu, Eftimie Murgu etc. In frunte cu Ion Ghica, Nicolae Balcescu, Cristian Tell, aceasta a lansat in 1843 lozinca, adaptare dupa cea a Revolutiei Franceze "Liberté, Egalité, Fraternité" - "Dreptate, Fratie"! si a pregatit revolutia de la 1848. Ca pasoptistii s-au desemnat intre ei cu apelativul "frate" nu mai este un secret. Ce te faci insa cu lozinca revolutiei lui Tudor Vladimirescu - "Dreptate si Slobozenie", care ar sugera ca lozinca pasoptista era o combinatie a celei franceze cu aceea de la 1848? Si, mai ales, ce ne facem cu proclamatiile lui Tudor, care folosesc in exces cuvantul "frate": "Fratilor!", si, mai ales in sens de-a dreptul internationalist "Frati locuitori a toata Tara Romaneasca, veri de ce neam veti fi!"? Sau cu legaturile indiscutabile ale aceluiasi Tudor cu o societate, intemeiata oficial de negustorii greci Xantos, Skufas si Tzakalof (in fapt de tarul Alexandru I si eminentele sale cenusii, Capodistria si Stroganoff) la Odessa, in 1814, numita in mod absurd, de catre istoricii nostri, societatea Eteria? De ce absurd? Fiindca, in greaca, Eteria inseamna chiar … "Societate". Iar societatea in cauza se numea "Philiké" - "FRATIA". Asadar, nu Eteria, ci "Philiké Hetairia" adica "Societatea Fratia"! de cand dateaza asadar o "Fratie" romaneasca, antagonica celei grecesti (sau greco-ruse) la 1821? Cu certitudine de la jumatatea veacului XVIII in Transilvania, unde sunt identificate loji ale "Rozei-Cruce", unde este fundamentat, poate inca la 1761, planul Unirii pe etape a "Romaniei" (termen dat publicitatii