Examinarea reprezinta pentru profesori o "iesire din rutina"
Rezultatele examinarii raman, in cea mai mare masura, la nivel de inregistrare si interpretare, doar 20-30% dintre profesori urmarind evolutia logica pe teme la clasa * Pentru o parte dintre profesori diversitatea metodelor de evaluare reprezinta doar o modalitate de aliniere la cerintele europene Un sondaj de opinie realizat de Inspectoratul Scolar Judetean pe un esantion de 62 de scoli si 1.261 de cadre didactice a relevat faptul ca majoritatea cadrelor didactice considera ca scopul evaluarii elevilor este constatativ, respectiv de masurare si diagnosticare. Rezultatele examinarii raman, in cea mai mare masura, la nivel de inregistrare si interpretare, doar 20-30% dintre profesori urmarind evolutia logica pe teme la clasa. De asemenea, 60-70% dintre cadrele didactice vad in noutatea si diversitatea metodelor de evaluare la clasa un mijloc de stimulare a dezvoltarii cognitiv-comportamentale si de racordare la real, in timp ce pentru restul ele reprezinta doar o modalitate de aliniere la cerintele europene sau de iesire din rutina. Ca urmare a celor constatate, reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean au recomandat cadrelor didactice formarea interna pe teme de evaluare, dezbateri in comisiile metodice, sondaje de opinie in randul elevilor si al parintilor, imbinarea metodelor de evaluare traditionale cu cele moderne si monitorizarea progresului elevilor pe obiective de referinta. Comentarii (0) Scrie comentariu (va rugam aveti rabdare pana acesta va fi moderat)
Nume
Comentariumicsoreaza | mareste
Am citit si accept Regulile pentru postarea comentariilor.
Adauga comentariu
Va rugam activati JavaScript pentru a posta un comentariu
Examinarea reprezinta pentru profesori o "iesire din rutina"
Rezultatele examinarii raman, in cea mai mare