•Formularele din administratie vor putea fi completate si expediate prin Internet •Creantele, taxele si impozitele locale vor putea fi achitate in format electronic
Recent, Guvernul a demarat o ampla campanie de informatizare a administratiei publice locale, scopul fiind eficientizarea acestui sector si reducerea birocratiei. Unul dintre cele mai importante aspecte ale acestei informatizari se refera la faptul ca cetatenii nu vor mai nevoiti sa stea la cozi si nu vor mai merge din birou in birou, atunci cand intentioneaza sa-si rezolve o problema ce tine de administratia publica. Spre exemplu, formularele care trebuie completate pentru obtinerea unei autorizatii de constructie de la Primarie, nu numai ca vor fi disponibile pe site-uri, ci vor putea fi completate si expediate on-line. "Ulterior, cetateanului i se va confirma de catre Primarie ca institutia a primit formularele completate si i se va preciza data la care trebuie sa vina sa-si ridice autorizatia", a declarat Adriana Tigau, secretar de stat in cadrul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologia Informatiei, (MCTI).
Taxe si impozite on-line
In plus, mare parte din taxele si impozitele locale, precum si alte datorii si creante ce tin de administratie si bugetele publice vor putea fi achitate, de asemenea, prin sistem electronic.
La sfarsitul saptamanii trecute, o delegatie formata din reprezentanti ai Ministerului Administratiei Publice, a MCTI si ai Asociatiei Internationale a Informaticienilor din Admnistratia Publica (ANIAP) s-a deplasat in cursul saptamanii trecute la Iasi, unde a organizat un seminar avand ca tema informatizarea administratiei publice din Romania. Programul beneficiaza de sprijinul Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene, Asociatiei Municipiilor si al Agentiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala.
Constantin MAZILU @N_