Cu ocazia ultimului salon auto de la New York, producatorii americani, ca si cei europeni sau japonezi care sunt prezenti pe piata americana, au prezentat cele mai recente modele si prototipuri Cu ocazia ultimului salon auto de la New York, producatorii americani, ca si cei europeni sau japonezi care sunt prezenti pe piata americana, au prezentat cele mai recente modele si prototipuri gandite pentru a fi comercializate in SUA. Dincolo de spectacolul pe care orice salon auto il ofera, principalul punct de interes l-a reprezentat tendinta foarte vizibila de a propune cumparatorilor automobile de mari dimensiuni, dotate cu motoare "clasice", pe benzina, cu cilindree, impresionanta. In vreme ce piata europeana se orienteaza tot mai mult spre automobile de dimensiuni medii si mici, cu motoare economicoase, la care puterea provine mai degraba din realizarea unor alimentari si aprinderi ultraperformante, decat din cilindreea "bruta", americanii par a iubi, in continuare, colosalele motoare V 8, de preferinta montate pe masini care abia incap pe strada. Pentru observatorul deprins cu produsele de ultima generatie destinate pietelor din Europa sau Asia, "bulimia" de la salonul newyorkez ar putea parea bizara, intrucat consumul mediu al "frumoaselor americane" ar seca la buzunar orice european care traieste din leafa. Numai ca pretul benzinei, in majoritatea statelor americane, este atat de mic (ajungand in anumite zone la 20 de centi pe litru), incat consumul devine un factor nesemnificativ in alegerea unei masini, pentru cea mai mare parte a middle-class-ului american. Cine n-ar prefera un "V 8" de 5 litri, cu doua supape pe cilindru, de 340 de cai putere, unui "4 in linie" de 2 litri, cu 4 supape pe cilindru si o gramada de electronica, de 130 de cai putere, daca benzina ar fi aproape gratis? Sau cine s-ar mai inghesui intr-o masinuta lunga de nici patru metri, cand costuri