Romania a inchis, luni, la Bruxelles, capitolul de negociere "Libera circulatie a marfurilor", anunta un comunicat al Ministerului Integrarii Europene (MIE). La acest capitol nu a fost solicitata Romania a inchis, luni, la Bruxelles, capitolul de negociere "Libera circulatie a marfurilor", anunta un comunicat al Ministerului Integrarii Europene (MIE). La acest capitol nu a fost solicitata nici o perioada de tranzitie, deci legislatia comunitara in acest domeniu trebuie aplicata pana la momentul aderarii. "Solicitarea unei perioade de tranzitie ar fi insemnat o amanare a alinierii marfurilor romanesti la standardele europene si, implicit, acestea nu ar fi putut fi vandute pe aceasta piata imediat dupa aderare", se mai arata in comunicatul MIE. Legislatia romaneasca a impus deja standardele conforme celor din UE pentru mai multe produse, cum ar fi: echipamentele folosite in mediu exploziv, masini, echipamente de protectie, instalatii pentru transportul de cablu, dispozitive medicale, ambarcatiuni de agrement, metrologie, echipamente terminale de radio si telecomunicatii. Potrivit acelorasi principii, din 2005 se va introduce euro 4 pentru autovehicule, cu scopul de a reduce poluarea si efectele nocive asupra sanatatii oamenilor. Totodata, in scopul alinierii la cerintele europene, din 2004 se va infiinta Autoritatea Nationala in domeniul securitatii alimentare, care va controla calitatea produselor, de la producerea lor pana la consum. In acelasi scop, Romania s-a angajat sa elimine licentele automate de import, pana la 1 ianuarie 2004, cu exceptia produselor care prezinta riscuri ridicate (arme, hormoni etc.) si sa elimine barierele din calea liberei circulatii - diverse avize, licente, autorizatii care contravin legislatiei comunitare. IMM-urile cu cifra de afaceri sub 35.000 euro nu sunt obligate sa se inregistreze ca platitori de TVA Uniunea Europeana accepta sol