După cum spuneam în numărul trecut, nu toţi tratează la fel de uşor naturismul şi produsele sale. Există cîteva firme, de medicamente şi cosmetice, care s-au specializat exact pe acest gen de produse, le prelucrează şi le comercializează. La Biomed, lucrurile stau ceva mai bine. Îmi aduc aminte că-i ştiu dintr-o mai veche reclamă, acum, poate, anacronică: sloganul era ceva de genul "dacă Biomed vei lua, în autobuz vei intra". Reclama înfăţişa o doamnă grasă care nu putea intra într-un autobuz aglomerat, pe cînd o tînără subţirică se strecura uşor în înghesuială. Tenta uşor vulgară a reclamei şi limba română nu prea dulce în care era concepută m-au făcut să fiu suspicioasă. Ajungînd la firmă, suspiciunile nu s-au adeverit: acţionarul sîrb cu care stau de vorbă - Jeiko Nicolici - îmi spune că produsele sînt pe bază de miere şi tincturi de plante medicinale. Discursul lui despre produsul pentru slăbit, Biomed 4, pare de bun-simţ: acesta îţi permite să slăbeşti atît cît te ţine organismul, fără a te forţa, chiar dacă e vorba de numai 2 kilograme, dar care, apoi, te fac să te simţi mai bine. Desigur, produsele lor nu sînt doar pentru slăbit: există şi soluţii naturale de tratament pentru diverse afecţiuni, care pot merge în paralel cu cele alopate. Produsele pe bază de miere sînt interzise doar diabeticilor, nu sînt făcute pe bază de hormoni sau chimicale, ca atare, nu au efecte secundare. Ele încearcă un alt fel de medicină - preventivă şi cu spectru mai larg. Produsele ayurvedice de la Prisum international, importator unic al Himalaya Drug Co., merg pe aceeaşi filozofie, doar că pe mai misterioasa cale orientală. Liliana Butuşină, director de vînzări, ne povesteşte că sînt firmă serioasă, cu studii clinice pe fiecare produs. Aşa au reuşit să le cîştige încrederea şi unor medici mai în vîrstă, altădată doar sceptici. Dna Butuşină
a observat că, la prezentăr