Adrian Gorun: ?Legea care a reusit sa treaca prin parlamentul Romaniei exact precum trecea actele normative prin Marea Adunare Nationala, spre surprinderea mea, cu o incintare si a celor care reprezinta o opozitie in parlament. In special, PNL, care aveau toate observatiile noastre, intemeiate si in acelasi timp calificate, nu au facut nici un fel de opozitie, ci au aplaudat. Spun ca este o lege care compatibilizeaza invatamintul romanesc cu cel european. Ceea ce este o mare eroare: acesta lege, in loc sa ordoneze, mai mult brambureste invatamintul romanesc, pentru ca modificarile aduse sint modificari de forma, nu de fond?.
Modificarile sint facute pe criterii clientelare
Rep.: Punctual, care sint obiectiile dumneavoastra?
A.G.: CDS reprezinta o anulare a autonomiei unitatilor de invatamint, pentru ca o manifestare a autonomiei sta si la nivelul curriculei, in sensul ca scolile puteau sa introduca discipline care erau si in conformitate cu solicitarile parintilor si ale elevilor si cu resursele locale, pentru a se produce o diferentiere si identitate a unitatilor scolare. Astfel se diminueaza posibilitatea de aprofundare a cunostintelor pentru unele domenii, prin reducerea optionalelor si prin centralizarea curriculara.
S-a dezechilibrat din nou curricula, prin diminuarea numarului de ore, in special din aria Om si societate si Limba si comunicare, si transferul lor, din nou, catre discipline ?fundamentale? - matematica, fizica, chimie - probabil si pentru ca actuala conducere a ministerului este constituita din specialisti in domeniul respectiv. S-au alocat ore pentru unele discipline in defavoarea altora, avind drept criteriu nu nevoile elevilor, ci solicitarile si presiunile cadrelor didactice de la profil real. Faptul ca se observa o sustinere a matematicii chimiei si fizicii de catre MEC se vede si din discriminarea biologi