- Social - nr. 115 / 16 Iunie, 2003 Asa dupa cum va informam, miercuri s-a intrunit Delegatia Permanenta a Consiliului Judetean. Nu vom mai reveni asupra ordinii de zi aprobate pentru viitoarea sedinta a Consiliului, din data de 19 iunie a.c. In cele ce urmeaza, vrem doar sa va prezentam concluziile vizitei unei comisii C.J. la Budapesta, cu ocazia unei intalniri privind calea ferata ingusta din Bazinul Carpatic. In urma invitatiei unei fundatii maghiare de profil, Balogh József, consilier, Balogh István, primar de Vargata, si Kopacz Nicolae, director general adjunct, au purces la drum si la a participa la conferinta. Concluziile discutiilor au fost ca problemele financiare impiedica dezvoltarea sau mentinerea, macar, in stare de functionare a acestor infrastructuri, in conditiile in care linia ingusta de la Budapesta a avut, in 2002, nu mai putin de 370.000 de platitori. De asemenea, pentru ca transportul de acest tip sa se dovedeasca eficient, s-a convenit ca pretul unui bilet ar trebui sa fie mai mare de patru ori decat cel din prezent. La noi, situatia nu e deloc roza cu "mocanita". Inundatiile din 1998 au distrus o buna parte din terasament, pe relatia Targu-Mures - Sovata, iar linia a fost trecuta in conservare. Pentru redarea ei in exploatare ar trebui refacute aceste terasamente, efectuate reparatii capitale pe toata lungimea liniilor, corectate unele curbe, pentru a se putea circula cu pana la 60 km /ora, renovate cladirile garilor, refacute sistemele de semnalizare feroviara, dar si reparat materialul rulant (locomotive si vagoane). Efectele economice si sociale ale unor astfel de masuri ar fi cat se poate de benefice: activitatile economice din zona ar fi impulsionate, datorita permanentei si sigurantei legaturilor, potentialul turistic ar putea fi exploatat, iar pretul ar fi mai mic decat al unei calatorii cu orice alt mijloc de transport. Reamin