La ora cand scriem aceste randuri, noua formula guvernamentala este gata sa iasa pe piata. Restructurarea si remanierea Executivului sunt, in primul rand, raspunsul autoritatilor de la Bucuresti la La ora cand scriem aceste randuri, noua formula guvernamentala este gata sa iasa pe piata. Restructurarea si remanierea Executivului sunt, in primul rand, raspunsul autoritatilor de la Bucuresti la avertismentele expertilor de la Bruxelles, potrivit carora, daca se doreste sa se mai prinda trenul european in 2007, este obligatorie, intre altele, o reforma a administratiei publice. Si faptul ca restructurarea guvernamentala de care, pana mai ieri, se vorbea pe la colturi a fost confirmata la Snagov, spune mult despre operatiunea de imagine intentionata de cabinetul Nastase. Incepand chiar de astazi, departamentul dlui Dancu va incepe sa masoare efectele remanierii de la Bucuresti in ochii comisarului pentru extindere, Gunter Verheugen. Reducerea numarului de ministere la dimensiunile intalnite in statele europene, anvergura reorganizarii, dar si devansarea acesteia din toamna in vara, indica in mod clar criza de timp in care au intrat autoritatile. O astfel de miscare, oricat de spectaculoasa, realizata, sa zicem, prin septembrie, nu ar fi avut efectul scontat cu doar doua luni inaintea evaluarii progreselor in procesul aderarii statelor candidate la Uniunea Europeana. Daca Guvernul Nastase a miscat ceva prin remanierea decisa ieri se va vedea in noiembrie, odata cu publicarea raportului de tara. Daca in sus-zisul raport, Romania nu va purta, in sfarsit, ravnita eticheta de economie de piata functionala, putem spune ca reorganizarea chiar s-a facut "de florile marului", intr-o asemenea neagra perspectiva, integrarea in UE in 2007 devenind o himera. Din acest punct de vedere, reorganizarea guvernamentala este, paradoxal, cel mai usor pas de facut. La fel stau lucrurile si