"Am dorit foarte mult sa cladim aceasta echipa de control si sa adaugam mai multa responsabilitate pentru angajamentele pe care institutiile statului si le iau si pentru ca realitatea sa se schimbe, "Am dorit foarte mult sa cladim aceasta echipa de control si sa adaugam mai multa responsabilitate pentru angajamentele pe care institutiile statului si le iau si pentru ca realitatea sa se schimbe, iar deciziile noastre sa produca rezultate", a declarat, ieri, premierul Adrian Nastase, incercand sa explice motivele care au stat la baza infiintarii unui megaminister cu atributii de coordonare a activitatilor de control. "Am plecat de la ideea ca, in anumite ministere, s-a creat o simbioza intre activitatea propriu-zisa si cea de control. Oamenii se cunosc foarte bine intre ei si atunci controlul este mai curand o continuare a unora dintre activitati, mai mult sau mai putin eficiente, din aceste ministere. Trebuie sa dam un semnal clar, nu vrem sa facem doar niste desene frumoase", a adaugat seful Executivului. Pentru a sustine cu un exemplu necesitatea acestei schimbari, Adrian Nastase a prezentat situatia de la combinatul siderurgic din Calarasi, unde, impreuna cu un partener, s-a incercat repunerea in functiune a unor sectii. "Dupa mai bine de doi ani si jumatate, acest proiect nu a putut fi demarat pentru ca o firma de paza, care avea de recuperat un miliard si ceva de lei, a dat in judecata combinatul. Justitia, in impartialitatea ei, a pus sechestru pe combinat si noi nu putem intra acolo pentru a aplica proiectul", a spus Nastase. El a adaugat ca acesta este unul dintre exemplele "dureroase" despre felul in care se petrec lucrurile in Romania. Prin comasarea tuturor institutiilor de control, de la Corpul de control al primului-ministru la controlul vamal, Garda Financiara, Garda de Mediu, Corpul de Control in constructii, controlul sanitar-veterinar etc., se doreste