Benzina nu se va scumpi deocamdata, dar motorina va costa mai mult de la 1 iulie Comparativ cu luna martie, cand gradul de colectare a accizelor, fata de graficul stabilit cu producatorii si importatorii de carburanti era de 35-40%, in luna aprilie, acesta a urcat spectaculos la 78,8%, iar in luna mai la 90,5%. Acesta este si motivul pentru care nu a mai fost necesara scumpirea benzinei cu aproximativ 1500 lei/litru incepand cu 15 iunie prin majorarea cu 40 de euro/tona a accizei, ne-au declarat surse din Ministerul Finantelor. Nivelul colectarii a crescut ca urmare a intrarii in vigoare, de la 1 mai, a OUG 30/2003 prin care distribuitorii sunt obligati sa plateasca acciza pentru carburanti, in avans, de la depozitele autorizate. In aceste conditii, daca societatile petroliere nu vor face corectiile legate de evolutia euro, de la 1 iulie ar trebui sa se scumpeasca doar motorina, produs la care acciza se va majora cu 34 euro/tona. Cu toate acestea, Dan Ioan Popescu, ministrul Industriei, este de parere ca nici motorina nu ar trebui sa se scumpeasca de la 1 iulie. "Atat timp cat noi importam cantitati foarte mari de motorina si nu reusim sa o vindem nici pe ce produsa de noi, eu am unele retineri. Dar, pentru ca n-avem de ales, vom respecta ceea ce ne-am angajat", a declarat Dan Ioan Popescu. El a spus ca impactul scumpirii motorinei va fi diminuat avand in vedere ca statul va acorda in continuare subventii celor care folosesc motorina pentru lucrarile agricole. In ceea ce priveste incasarile totale din accize, in primele patru luni ale anului, acestea au insumat 13.492 miliarde lei. Potrivit Ministerului Finantelor, majorarea incasarilor la accize a fost influentata de cresterea cursului leu/euro luat in calcul la plata accizelor - de la 28.082 lei/euro pentru primele patru luni ale anului precedent la 35.185 lei/euro pentru aceeasi perioada a acestui an. De asemenea,