- Editorial - nr. 118 / 19 Iunie, 2003 Deseori Romania a fost criticata pentru nepromovarea reformelor in structurile sale excesiv centralizate. Prin innoirea Cabinetului sau, Adrian Nastase doreste sa-si convinga criticii din interior, dar si din exterior de contrariu, uitand insa ca aici este vorba de schimbari, dar in suprastructura nu si in baza. Miscarea cu reducerea numarului de ministere si de ministri cade bine la imagine, cel putin sub aspect birocratic, pentru ca Romania era o tara de pomina, cu 26 de ministere, o organigrama atat de sofisticata si de stufoasa incat ministrii si ministerele nu numai ca se concurau copios, mai ales la salarii, dar se si calcau pe picioare. Sa nu uitam ca vecinii nostri unguri dispun de 18 ministere, cehii _ 16, bulgarii _ 19, polonezii _ 13. Chiar Franta are in componenta cabinetului 18 ministri. De aceea, unele din ministerele noastre, cum sunt cele ale tineretului si sportului, dezvoltarii si prognozei, turismului, nu aveau corespondenti in alte tari. In plus, Guvernul Romaniei abunda in ministere de coordonare, dar fara eficienta, cum erau Administratia Publica, relatia cu Parlamentul, Secretariatul General al Guvernului, Integrarea Europeana. Acum, din punct de vedere numeric si structural, Guvernul Romaniei arata mai bine, cu 15 ministere si 6 ministri delegati, slefuindu-i-se o imagine mai europeana. Miscarea premierului pare inspirata in aproape toate cazurile, iar inovatia de comasare a Ministerului de Interne cu Administratia ni se pare singura care ar duce la mai multa ordine. De asemenea, o alta miscare inspirata pare a fi comasarea tuturor organismelor de control sub egida noului Minister al Autoritatii de Control. Cu toata supletea noii formule, este greu de apreciat daca prestatia celui de-al doilea Cabinet al lui Adrian Nastase va fi mai eficienta decat a primului si va contribui intr-o mai mare masura