Daca remanierea a introdus elemente noi in ecuatiile politice, ele nu trebuie, cu siguranta, cautate in Executiv, de vreme ce structura sa ramine, in ciuda vastei campanii mediatice de demonstrare a contrariului, una relativ similara cu cea anterioara. Din punct de vedere calitativ, pe de alta parte, primul-ministru Nastase insusi a afirmat, in legatura cu echipa care l-a acompaniat pina saptamina trecuta, ca este poate cea mai competenta din istoria postrevolutionara a Romaniei. Sarcina grea, in aceste conditii, pentru noul Guvern, sa se ridice la nivelul prestatiei fara egal a celui precedent.
Care sint, in aceste conditii, avantajele formarii noii echipe? Potrivit discursului oficial, PSD raspunde in primul rind cerintelor Uniunii Europene – care doreste eficientizarea actului de guvernare, apoi asteptarilor populatiei – nemultumita, in genere, de prestatia anumitor ministere. Urmeaza argumentul regruparii partidului inaintea anului sau anilor electorali viitori.
Se vorbeste despre semnalele convingatoare pornite din directia PSD, care demonstreaza, in sfirsit, ca este capabil sa promoveze strategii viabile pe termen mediu si lung, ca poate, prin urmare, sa-si asume guvernarea, prezenta si – de ce nu – viitoare. Imagine cu atit mai necesara cu cit, in dezbaterea privind alegerile anticipate, coerenta si consecventa nu au reprezentat atu-urile principale ale partidului de guvernamint. Dimpotriva, desi Nastase mizeaza in continuare pe imaginea liderului puternic, inconjurat de ajutoare nu numai competente, harnice si cinstite, ci si disciplinate, impresia generata de ultimele mari iesiri la rampa pesediste a fost aceea a strategiilor neconvingatoare, sovaielnice si lipsite de putere.
Delegatia Permanenta a PSD a fost redusa, tot prin vointa marelui strateg, la un select grup de initiati care a inceput operatiunea de triere a „cadrelor“ viab