Adrian Stoica, director MEC, explica de ce s-a trecut la calificative in probele orale
Adrian Stoica, director MEC, explica de ce s-a trecut la calificative in probele orale
Ca in fiecare an, in luna iunie sint programate examenele de capacitate si de bacalaureat, adevarate pietre de incercare pentru absolventii de gimnaziu sau de liceu. Capacitatea s-a incheiat, insa numarul contestatiilor este mai mare ca niciodata. Si erorile au ?curs?, spre disperarea elevilor si a familiilor lor. Ministerul Educatiei a stabilit ca toate contestatiile sa fie examinate in alte judete decit cele in care s-a facut notarea. Asa au iesit la iveala situatii incredibile, cind profesorii au uitat sa puna note sau le-au inversat, viciind rezultatele obtinute de elevi. Desi bacalaureatul este in toi, absolventii de liceu sint nemultumiti de calificativele care au luat locul notelor la probele orale. O vara fierbinte, si la propriu, si la figurat, pentru tineretul studios.
Multi dintre candidatii care au sustinut ieri proba orala de limba si literatura romana au fost nemultumiti de noul sistem de notare cu admis/respins, sustinind ca notele mari de la oral ar fi crescut media finala. ?Notarea cu calificativ este buna pentru cei slabi, care se bucura ca au primit admis. In cazul meu, nota 10 m-ar fi ajutat mai mult decit calificativul ?admis? pentru ca asa aveam o medie mai mare?, a declarat Elena G., care sustinea examenul la Colegiul National ?I.L. Caragiale?. Profesorii spun si ei ca notele erau mai obiective decit calificativele. ?Elevii se pregateau mai serios atunci cind stiau ca primesc o nota care conteaza?, a declarat un profesor de specialitate. De cu totul alta parere au fost unii elevi mai putin pregatiti. ?E bine pentru ca toata lumea trece?, ne-a declarat? Rodica T. Adrian Stoica, directorul serviciuui National de Evaluare si Examinare are la r