- Social - nr. 124 / 27 Iunie, 2003 Grabit, presat de timp, dornic sa ajunga cat mai repede la destinatie, dupa un telefon primit, omul se repede spre taxiul "Tico-206", asteptandu-si clientii in acea zi de 25 iunie, ora 19.55, in statia din Bulevardul 1848. Nu mica i-a fost surpriza cand, dupa gestul de a intoarce cheia de contact, taximetristul brusc se razgandeste, apoi, fara pic de ezitare, rosteste un "NU!" hotarat si apasat. Crezand (si convins) ca nu a inteles despre ce-i vorba, grabitul targumuresean repeta adresa la care ar dori sa ajunga. Urmeaza un alt refuz categoric. Fara nici o alta explicatie. Fara nici o justificare. Mai-marele peste volan putea invoca o mie de motive: ca are diaree, ca l-a calcat vaca neagra si tramvaiul, ca-l doare maseaua sau are vreo buba undeva… Nu s-a obosit nici macar sa apeleze la vreuna dintre ele. Pentru ca asa vrea dumnealui! Dezamagit de comportamentul suburban, de-a dreptul marlanesc, al sfidatorului fara cauza, care uita ca nu clientul este la dispozitia lui, ci,dimpotriva, el isi castiga painea existentei dupa serviciile prestate in favoarea solicitantului, omul nostru s-a indreptat spre taxiul din fata, al carui om de la volan, domnul Fejer, politicos si saritor, a inteles sa-si respecte un cod deontologic, al profesionistului aflat in serviciul cetateanului. Nu-l mai intrebam pe inexplicabilul nazuros (care a fost salutat politicos, tratat civilizat, cu atentia si politetea cuvenite de catre solicitant!) ce ar spune si daca i-ar conveni daca, intrand intr-un magazin, sa cumpere paine, de exemplu, in ciuda rafturilor pline, vanzatoarea i-ar spune "Nu! Nu avem!", sau daca, trecand pragul redactiei noastre, cu o problema presanta, cum ar deschide usa i s-ar urla in fata: "Iesi afara!"? Sa nu il mai intrebam cum ar reactiona daca am cere solicitantilor sa nu mai apeleze la taxiul "Tico-206"? Ar fi corect? Nu ar fi cazu