Faptul ca de la 1 ianuarie 2007 vor intra in vigoare si in Romania normele de poluare maxima admisa Euro 4 ar putea parea, la prima vedere, destul de neinsemnat, daca ne gandim ca ne aflam abia in Faptul ca de la 1 ianuarie 2007 vor intra in vigoare si in Romania normele de poluare maxima admisa Euro 4 ar putea parea, la prima vedere, destul de neinsemnat, daca ne gandim ca ne aflam abia in 2003. Lucrurile stau insa cu totul altfel, deoarece, din punct de vedere tehnic, implementarea acestor norme presupune investitii foarte mari pentru producatorii autohtoni de automobile. Nici unul din modelele fabricate sau asamblate acum in Romania nu se incadreaza in normele Euro 4, iar motoarele care echipeaza Daciile sau autoturismele Daewoo nu prea pot fi modificate pentru a respecta aceste norme. Practic, pentru a putea vinde automobile in Romania dupa 1 ianuarie 2007, producatorii nostri vor trebui sa puna motoare noi pe masini, ori "operatiunea" in cauza presupune costuri imense si, mai ales, accesul la tehnologia de ultima ora. Situatia este foarte interesanta, intrucat Dacia si Daewoo se afla, in acest moment, in situatii foarte diferite, cu toate ca "inamicul" este acelasi. La Colibasi, lucrurile sunt limpezi din punct de vedere tehnologic: Renault este unul din marii producatori mondiali si nu vor exista probleme in aducerea unei "linii" de productie de ultima generatie. In schimb, comercial vorbind, pentru o Dacie, un motor Euro 4 ar putea insemna o crestere semnificativa de pret, chiar daca firma-mama nu va "pasa" catre satelit si o parte din cheltuielile cu cercetarea. Pur si simplu, un asemenea motor este semnificativ mai scump decat actualele propulsoare, iar diferenta de pret se va regasi in costul final al masinii. Pentru Daewoo Romania, lucrurile stau exact invers: deocamdata, General Motors nu intentioneaza sa preia si uzina romaneasca, iar tratativele cu alti