Contribuabilul care doreste eliberarea unui certificat de cazier fiscal trebuie sa completeze o cerere scrisa si sa o depuna la Directia Generala a Finantelor Publice in a carui raza teritoriala isi are domiciliul sau sediul La momentul infiintarii unei societati comerciale sau asociatii, actionarii sau reprezentantii legali ai persoanelor juridice sunt obligati sa prezinte, alaturi de celelalte acte, si certificatul de cazier fiscal. Cazierul fiscal reprezinta o evidenta electronica a contribuabililor - persoane fizice si juridice, asociati, actionari si reprezentanti legali ai persoanelor juridice - care au savarsit fapte sanctionate de legislatia financiar-fiscala si vamala, fiind in fapt un mijloc de evidenta si urmarire a disciplinei financiare a contribuabililor. Mariana Forfolea, sef Departament Comunicare in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Constanta, ne-a dat mai multe detalii despre incadrarea juridica a cazierului fiscal: "Cazierul fiscal este gestionat de Ministerul Finantelor Publice pe doua niveluri, respectiv nivelul central in cadrul Directiei Generale a Tehnologiei Informatiei, unde s-a organizat cazierul fiscal national, si nivelul teritorial, in cadrul fiecarei directii generale a finantelor publice judetene, in care se tine evidenta contribuabililor care isi au domiciliul sau sediul in judetul respectiv. In cazierul fiscal se inscriu faptele sanctionate de legile financiare, vamale sau care privesc disciplina financiara, inclusiv cele care privesc stabilirea si gestionarea impozitelor si taxelor. In certificatul de cazier fiscal se inscriu numai faptele constatate prin acte administrative asupra carora nu s-au exercitat in termenul legal caile de atac sau cele asupra carora s-au pronuntat hotarari judecatoresti definitive si irevocabile".
Eliberarea certificatului Contribuabilul care doreste eliberarea unui certificat de ca