Reducerea numarului de ministere a lasat fara stapan numeroase agentii, autoritati, comitete si oficii pe care premierul le-a luat sub aripa. Dupa unele calcule, d-l Nastase are astfel in subordine aproximativ 1.500 de persoane. Asadar, pe de o parte, s-a redus numarul de ministere pentru a creste eficienta si mobilitatea Executivului, iar pe de alta, premierul insusi isi incarca pana la refuz fisa postului, creandu-si un hiperminister personal, practic un al doilea guvern. Or, daca d-l Nastase se va ocupa personal de bunul mers al agentiilor si autoritatilor aflate in subordinea sa, e greu de crezut ca va mai gasi timp suficient pentru a se ocupa si de treburile guvernului.
Si asta intr-o perioada in care, dupa cum a declarat tot d-l Nastase, Executivul ar trebui sa functioneze perfect, daca Bucurestiul vrea sa incheie anul viitor negocierile de aderare cu Uniunea Europeana. Dar sa admitem ca, in acest an, premierul va face ore suplimentare pentru a coordona si activitatea guvernului, si agentiile si autoritatile pe care le conduce. Anul viitor, insa, an electoral, premierul va fi obligat sa faca fata si campaniei electorale, in calitatea sa de sef de partid, si, eventual, de candidat la Presedintie.
Cum premierul n-are sosii, din cate stim, si nici nu e ubicuu, pentru a se afla simultan in locuri diferite, e firesc sa ne intrebam de ce si-a luat d-l Adrian Nastase sarcini suplimentare. Un raspuns l-a oferit prim-ministrul insusi intr-o emisiune difuzata de Televiziunea Romana, pe Canalul 1. D-l Nastase a declarat ca reprezentantii Uniunii Europene au criticat faptul ca autoritatile de reglementare si cele din sectorul energetic se afla in subordinea ministerelor.
D-l Nastase a afirmat ca o critica a Uniunii Europene a fost si aceea ca aceste autoritati de reglementare nu pot fi tinute in subordinea ministerelor care iau decizii. Folosind o expr